
A Panasonic Heating & Cooling Solutions sajtótájékoztatót és érdekes panelbeszélgetést tartott Frankfurtban az ISH 2025 kiállításon Nico Rosberg Forma-1-es világbajnok részvételével, hogy kiemelje a fűtés szén-dioxid-mentesítésével kapcsolatos elkötelezettségét és hozzájáruljon egy zöldebb jövőhöz.
A Panasonic jelentős előrelépéseket tesz Európában egy erős befektetési stratégiával, amelynek célja a jelenlétének és képességeinek növelése a régióban. Az elmúlt években a vállalat megerősítette az európai jelenlétét, hogy közelebb legyen az európai ügyfelekhez: új gyárakat épített, növelte a foglalkoztatottságot és a termelést. Négy gyáruk van, az egyik Tillieresben (Franciaország), a másik Barlassinában (Olaszország), a harmadik Wroclawban (Lengyelország) és a negyedik Pilsenben (Csehország) található. A francia, olasz és lengyel gyárak 2030-ra karbonsemlegessé válnak, a pilseni gyár pedig már 2025 szeptemberére eléri ezt a célt. A Panasonic fenntarthatóság iránti elkötelezettségét az okostermosztátokat gyártó tado°-val kötött stratégiai partnersége is bizonyítja.
A Panasonic március 17-én hétfőn bejelentette, hogy stratégiai partnerséget kötött a tado°-val, az otthoni energiagazdálkodási megoldások gyártófüggetlen európai piacvezetőjével. Egy 30 millió eurós tőkebefektetés révén a Panasonic megerősíti együttműködését a tado°-val, és helyet foglal a tado° igazgatótanácsában is, elmélyítve az operatív együttműködést a nagyobb szinergiák elérése és az innováció felgyorsítása érdekében. A partnerség célja, hogy a fenntartható energia iránti növekvő keresletet kielégítsék és még fejlettebb megoldások szülessenek az épületek fűtésére.
Hiroshi Komatsubara, a Panasonic HVAC Europe vezérigazgatója bemutatta a vállalat megoldási stratégiáját, kiemelve az éghajlatváltozás elleni küzdelemre és az energiahatékonyság előmozdítására tett erőfeszítéseket. Hangsúlyozta, hogy innovatív technológiákkal és a stratégiai partnerségekkel kívánják elérni a céljaikat: „Küldetésünk, hogy a csúcstechnológiák kihasználásával és stratégiai szövetségek kialakításával élen járjunk a fenntartható fűtési megoldások terén. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy csökkentsük a szén-dioxid-kibocsátásunkat, és segítsük ügyfeleinket abban, hogy ugyanezt tegyék”.

Hiroshi Komatsubara szólt az európai „Green Deal”-ről és a megújuló energiaforrások szerepéről is a 2050-ig megvalósítandó klímasemlegesség elérésében. A Panasonic hőszivattyú-technológiáját a megújuló energiával működő fűtés és hűtés előállításának kulcsfontosságú elemeként emelték ki. A Panasonic kitért az épületek energiatanúsítványáról szóló felülvizsgált irányelvre és annak az épületek energiahatékonyságára gyakorolt hatására is, hangsúlyozva a fenntartható fűtési megoldások fontosságát.
A tájékoztatón részt vett Enrique Vilamitjana, a Panasonic HVAC Europe ügyvezető igazgatója is, aki kijelentette, hogy az új HVAC (fűtés, szellőzés, légkondicionálás) megoldásaik jelentős előrelépést jelentenek a fenntarthatóság iránti elkötelezettségükben. Hozzátette, büszkék arra, hogy élen járhatnak az innovatív és hatékony fűtési megoldások biztosításában, amelyek hozzájárulnak egy zöldebb jövőhöz.
Jose Alves, a Panasonic UK, IE és DACH igazgatója a tájékoztatón arról beszélt, hogy a hőszivattyú-technológia áll a megújuló fűtés és hűtés előállítására irányuló stratégiájuk középpontjában. Az Aquarea hőszivattyúk széles választéka például páratlan teljesítményt és hatékonyságot kínál, így ideális választás mind a lakossági, mind a kereskedelmi alkalmazásokhoz.
A Panasonic megerősítette elkötelezettségét a CO2-kibocsátás csökkentése iránt a Green ImpACT kezdeményezésen keresztül, hozzájárulva ezzel a társadalom általános CO2-csökkentési törekvéseihez. A vállalat a saját üzleti tevékenységeiből származó közvetlen CO2-kibocsátás csökkentésére összpontosít. Ezen túlmenően folyamatosan újít, hogy olyan megoldásokat kínáljon, amelyek segítenek az ügyfeleknek elkerülni a CO2-kibocsátást az ellátási lánc minden területén.
A Panasonic a sajtótájékoztatót követően egy érdekes panelbeszélgetést is szervezett „Az emberek igényei pörgetik fel a fűtés dekarbonizációját?” címmel. A beszélgetésen részt vett Nico Rosberg Forma-1-es világbajnok, valamint kockázati tőkebefektető és fenntarthatósági vállalkozó. Christian Deilmann, a tado° társalapítója és Enrique Vilamitjana, a Panasonic HVAC Europe ügyvezető igazgatója is.
A beszélgetést Anja Floetenmeyer-Woltmann vezette, aki több mint 30 éves tapasztalatával az éghajlatváltozás és energiatakarékosság stratégiai kommunikációs vezetője Európában. Szakterülete olyan innovatív kampányok kidolgozása, amelyek a lakástulajdonosoktól a politikai döntéshozókig mozgósítják az érdekelt feleket annak érdekében, hogy látványos eredmények szülessenek a fenntarthatóság és a városfejlesztés terén.
Nico Rosberg a panelbeszélgetésen megosztotta nézeteit a megújuló energiaforrások környezetre gyakorolt hatásáról és az innovatív megoldások fontosságáról az éghajlati célok elérésében. Megjegyezte, hogy az EU-nak az a célja, hogy 2030-ig 55%-kal csökkentse a kibocsátást, és bár ez elsőre túl merésznek tűnik, mégis elérhető a cél az innováció, a beruházások és a cselekvés megfelelő kombinációjával. „Optimista vagyok abban a tekintetben, hogy a startupok világa a nagyvállalatokkal együttműködve felgyorsítja az átalakulást Európában!” – jegyezte meg. Előadásában szólt arról is, hogy a technológia gyorsan fejlődik, de az intelligens megoldásokhoz, az elektromos autók további térnyeréséhez és a mesterséges intelligencia által vezérelt megoldások hatékonyságához megfelelő infrastruktúrára, politikára és ösztönzőkre van szükség. Nico Rosberg szerint az elektromos járművekre való átállás megmutatta, milyen gyorsan fejlődhetnek az iparágak, ha az innováció találkozik a fogyasztói igényekkel. Kiemelte, hogy az embereknek bízniuk kell abban, hogy a fenntartható energiamegoldások megfizethetőek, elérhetőek és hasznosak, nemcsak hosszú távon, hanem a jelenben és a mindennapi életükben is.

Christian Deilmann a vállalatnak az energiahatékonyságot és a felhasználói kényelmet fokozó intelligens fűtési megoldások kifejlesztésére tett erőfeszítéseiről beszélt. A tado° társalapítója arról is szólt, hogy a hasznos cél, az energiamegtakarítás mellett nagy hangsúlyt fektetnek a „kívánatosságra” is, hogy a termékeik dizájnosak, vonzóak legyenek, hogy az emberek azt mondják: ez kell a házamba. A telefonos alkalmazásukat pedig nagyon egyszerű és szórakoztató használni.
Enrique Vilamitjana a panelbeszélgetésen kiemelte a Panasonic elkötelezettségét a fenntartható fűtési megoldások terén való szerepvállalás mellett, valamint ismertette a vállalat energiahatékonyságot elősegítő stratégiai kezdeményezéseit. A Panasonic HVAC Europe ügyvezető igazgatója szólt arról is, hogy az innovatív fűtési megoldások legnagyobb ellensége még mindig a tudatosság. Az emberek, ha nem szakmabeliek, ritkán beszélgetnek egymással arról, hogy neked milyen márkájú a fűtési rendszered? Sokan azt sem tudják, milyen készülék van a házukban, mint ahogy nem tudják pontosan azt sem, hogy mennyit költenek évente a fűtésszámlára. Azzal sincsenek tisztában, hogy ha mondjuk vásárolnak egy tado° intelligens termosztát megoldást, akkor évente átlagosan 22%-kal csökken az energiafogyasztásuk, tehát már legtöbbször az első évben megtérül a beruházásuk.