Az InstaChill fantázianevet viselő „levegőhűtő” eszközt a Hír TV-ben és a mediashop.hu oldalon hirdetik, félrevezető módon a mobil léghűtők királyaként – tájékoztatta lapunkat a Columbus Klíma Cégcsoport.
Valójában nem új a technika: „Az evaporatív „léghűtés” a lakossági klímaszakértők szerint már ősidők óta használt és ismert technológia, ha egy vízfelületet fújunk ventilátorral, ugyanez a folyamat játszódik le. A termék leírása azt a hamis érzetet kelti a vásárlókban, hogy a helyiség, amiben működik a berendezés hidegebb és kellemesebb légállapotú lesz. Azonban használatával megnő a levegő relatív páratartalma, amitől romlik a hőérzetünk.
A termék használatával nem jön létre légcsere, az elektromos motor viszont hőt termel és ~12 óra alatt elpárolog a levegőbe 8,5 liter víz – írja lapunknak megküldött sajtóközleményében a társaság.
Összességében tehát egy magasabb hőtartalmú és magasabb páratartalmú helyiséget kapunk az ígért kellemes oázis helyett.
A terméket kifejezetten inkorrekt a reklámban összevetni a split (fali) típusú klímákkal, mert azok valóban eltávolítják a hőt és a párát is a lakásból, ezáltal pedig csökken a benti hőtartalom, hőérzet és hőmérséklet is, tehát egy emberibb, egészségesebb környezet alakul ki. Az ilyen reklámokra leginkább fogékony, idős emberek számára óriási veszélyekkel járhat egy extrém párás környezet kialakítása.
Forrás: Columbus Klíma Cégcsoport