Folyamatos növekedés az Aristonnál - interjú Pavek Gáborral

2018. szeptember 17. hétfő, 14:53

Az Aristonnál mindig is kiemelten fontos volt a design, vannak-e új trendek a piacon?
- Valóban, mindig is fontos volt az Ariston számára, hogy korszerű, innovatív megoldásokkal jelenjen meg a piacon, mindezt úgy, hogy emellett a design szerepe se kerüljön háttérbe. A külső megjelenés elhanyagolhatatlan tényező, és egyre nagyobb szerepet kap napjainkban, még olyan termékkategóriákban is, mint például a hőszivattyú. A mai felhasználók nem akarják eldugni a villanybojlert vagy a kazánt, így a formavilág is nagy hangsúlyt kap a fejlesztések során, a terméket meg kell mutatni és vonzóvá kell tenni. Olasz márka lévén, az Ariston számára ez olyannyira fontos, hogy diktálni szeretné a piacot a designt illetően is. Tavaly jelentünk meg egy új gázkazán sorozattal, amit szintén egy új designt hívott életre, és a lakossági visszajelzésekből már tisztán látszik, hogy nagy sikere van a vizuális fejlesztéseknek is. Jelenleg a bojlersorozatunkat cseréljük le, aminél szintén fontos szempont volt a formatervezés. A design mellett a funkcionalitás is nagy szerepet kap! Az Aristonnál mindig fontos az innováció is, gondolok itt például a Connectivityre.

 

 

Pavek Gábor az Ariston Thermo Hungária Kft. ügyvezető igazgatója

 

Ön szerint az Aristont mi különbözteti meg a többi világmárkától?
-
Egyrészt az imént említett három fontos szempont az innováció, funkcionalitás és design hármasa. Ezek mellett pedig arra törekszünk, hogy ne csak magát a terméket adjuk el, hanem egy komplett szolgáltatást is. Mind a szerelőknek, mind a tervezőknek, mind a kereskedőknek és természetesen a végfelhasználóknak is olyan kapcsolt szolgáltatást tudunk biztosítani, ami számos előnnyel jár számukra. A tervezőknek jól használható, könnyen kezelhető anyagokat biztosítunk a munkájukhoz, a szerelőknek elindítottuk a My Ariston programunkat, ami arra motiválja a szakembereket, hogy az Aristonhoz forduljanak, ha valamire szükségük van. Mindig naprakészek vagyunk, kommunikáljuk a friss fejlesztéseket és megfelelően honoráljuk, ha mellettünk döntenek egyes termékek kiválasztása esetén. Tehát a szolgáltatásokban is arra törekszünk, hogy differenciáljuk magunkat a Magyarországon lévő konkurens gyártókhoz képest.
A szerviz is kulcskérdés nálunk, ezért folyamatosan fejlesztjük a hálózatunkat, nagyon sok lépést tettünk afelé, hogy megfelelő minőségű szervizszolgáltatást hozzunk létre. Rendszeresítettük partnereink felé az oktatásokat a különböző kazánok területén, de rendszeresen oktatjuk a hőszivattyúkat, vízmelegítőket is. A szervizparkból is elégedetten távoznak, szeretnek velünk együtt dolgozni. Valamint, az Aristonnál különösen fontos a marketing is. A kommunikáció rendkívül fontos számunkra, hogy az üzeneteink, amiket szeretnénk eljuttatni a különböző piaci szereplőkhöz az időben meg is érkezzen és sikeresen tudjanak velünk dolgozni. Itt is folyamatos próbáljuk növelni, és növeljük is a hatékonyságunkat.

 

 

1. kép - My Ariston applikáció

 

A My Ariston programban történt valami jelentősebb változás az elmúlt időszakban?
-
Igen, legutóbbi fejlesztésünk, hogy most már mobiltelefonon is, egy applikáció segítségével elérhető a szolgáltatás. Erre nagy igény volt szerelői oldalról, most két szám bepötyögésével mindenki elérheti a számára fontos információkat. Ez a közelmúlt egyik nagyon fontos fejlesztése volt, és a letöltések azóta rohamosan nőnek, ami jól mutatja, hogy mennyire sikeres a fejlesztés.

 

Véleménye szerint, melyek azok a termékek, melyek a jövőben meghatározzák a piacot?
-
A villanybojler állandó fejlesztéseken ment keresztül az elmúlt időszakban, a meglévő gázos vízmelegítők pedig folyamatosan villanybojleres irányba alakulnak át, így szerintem ez az egyik tendencia. A gázkazánok példáján is jól látszik, hogy az ERP változások hatására, a gázos és kondenzációs piac teljesen átalakul. A következő pár évben ezeken a területeken biztos, hogy lesznek finomítások, de áttörő változásokra nem számítok. Természetesen itt vannak a már slágertémának számító megújuló energiák is, a hőszivattyúk nagyon kezdenek előtérbe kerülni, mi is szélesítjük a portfóliónkat a monoblokk és split megoldásokat illetően, de nem szabad elfelejteni a Lydos Hibrid technológiákat sem, ami szintén megújuló energiaforrással működik. Hőszivattyút, vízmelegítőt kombinálnak, a jövő ilyen irányba megy, mivel az épületgépészetben minél energiatakarékosabb megoldásokra lesz szükség globálisan és Magyarországon is.

 

2. kép - Lydos Hibrid

 

Az Elco nemrég belépett az ipari szegmensbe, mennyire volt ez sikeres?
-
Az Elco készülékeit tavaly mutattuk be, itt az ipari kazánok területén szeretnénk nagyobb lendületet venni a jövőben. Mivel ebben a szegmensben projektekről beszélünk és a projektek életciklusa hosszabb tervezést igényel, ezért nem lenne korrekt elvárni egyik hónapról a másikra a kiemelkedő eredményeket. Látható, hogy folyamatosan növekszik ezeknek a termékeknek az értékesítése, ezzel együtt a jövőben komolyabb eredményeket szeretnénk elérni a piacon.

 

Mindenki azt mondja, hogy 2020-ig tarthat a piaci növekedés, mennyire elégedettek a hazai eladásokkal?
-
Az elmúlt három-négy évben folyamatosan nőtt a cég, megfelelve az olasz anyavállalat elvárasainak, sőt azok felett tudunk teljesíteni. Az a célunk, hogy tartsuk ezt a növekedési ütemet, én is azt gondolom, hogy ez olyan 2019-2020-ig várható el reálisan. Számomra az egyik legfontosabb piaci információ, hogy a tervezőknek jelenleg két-három évre vannak előre munkái, a tervezés nagyon jó indikátora ennek a piaci mozgásnak. Így én még két három jó évet mindenképpen várok a piactól és hiszek az eddig befektetett munka sikerében is.

Utoljára frissítve: 2018. szeptember 18. kedd, 13:34
Címkék: